Kamergymnastiek blijkt grote hit………

Kamergymnastiek blijkt grote hit………

26 maart 2020 12:15


Het was eigenlijk een beetje als curiositeit bedoeld, die lenigheidsoefeningen uit 1924, maar niets is minder waar. Liefst 293 “likes” op de site, 182 berichtjes in de mailbox, 74 appjes en 48 telefoontjes. De mensen van The Good Old waren er maar druk mee. Ze gaan echter niet zover dat er YouTube-flimpjes of VLOG’s gemaakt gaan worden, want daartoe missen de mensen van TGO domweg de meest essentiële ICT-kennis. Ze zijn al blij als ze probleemloos een emailtje kunnen versturen!
Daarom onderstaand gewoon “old school” weer een viertal oefeningen.

Dit week ligt de focus op SPIERVERSTERKENDE OEFENINGEN. Deze oefeningen “voorkomen veel beenletsels (enkel, knie, heup) en brengen den romp tot krachtige ontwikkeling, hetgeen ’t loopen ten goede komt”.

  • Oefening 1 is voor voet en knie, waarbij de uitgangshouding sluit-teenenstand met armen hoog is. Dan zoo snel mogelijk de beenen diep buigen, waarbij de knieën gesloten blijven en de handen naast de beenen op den grond. Dan onmiddellijk de beenen strekken tot de uitgangshouding en dit alles 12 maal.
  • Oefening 2 is bedoeld voor buikspieren met als uitgangshouding: liggen op den rug, armen zijwaarts. Snel romp heffen, diep voorover buigen, handen naar de voeten, daarna terug tot uitgangshouding. 10 maal.
  • Oefening 3 is bedoeld voor rugspieren. Uitgangshouding is liggen op den rug, armen langs ’t hoofd. Rompheffen, armen zijwaarts of achterwaarts heffen, 10 maal.
  • Oefening 4 tenslotte is goed voor romp-, heup- en beenspieren. Uitgangshouding. Grote spreidstand, armen hoog. Rompdraaien naar links, romp diep voorover buigen, tegelijk linker been krachtig buigen. Gelijkmatig halve draai naar rechts maken, linker been strekken, rechter been buigen = standwisselen, daarna romp heffen en terugkeren tot uitgangshouding. 5 maal naar links – 5 maal naar rechts.

 

Veel succes met het uitvoeren van de oefeningen. En denk maar zo “rust, roest”, dus “gaan met die banaan”!

Voordat we het vergeten, nog het volgende: “de beste tijd voor de kameroefeningen is ’s morgens voor het ontbijt. Bij voorkeur naakt oefenen voor spiegelkast en laten volgen door koude afwassching (douche of sponsen) en krachtig met ruwen handdoek masseeren”.

Concentreer tijdens het oefenen de aandacht sterk op de uit te voeren oefeningen. Zonder aandacht uitgevoerd hebben zij slechts halve waarde.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!